RedakcjaSklepReklamaArchiwumMapa serwisurss
CukrzycaDietaLeczenieŻycie aktywneUroda i zdrowieLudzie
sweet new

Diabetyk i radio WNET - Diabetyk na fali - już 17.05.2012
Diabetyk i radio WNET - Diabetyk na fali - już 10.05.2012
Protest Zarządu Głównego Polskiego Towarzystwa Diabetologicznego
Nowy numer Diabetyka - MAJ 2012!
Diabetyk i radio WNET - Diabetyk na fali - już 26.04.2012
Rozstrzygnięcie SZYBKIEGO konkursu
Audycja w radio WNET - już 19 kwietnia - Diabetyk na fali!
Szybki KONKURS!
Maraton DBAM O ZDROWIE
Audycja w radio WNET: EDUKACJA DIABETOLOGICZNA - konieczność czy potrzeba?
 

Jeżeli chcesz otrzymywać informacje z naszego portalu podaj swój e-mail

 

moja cukrzyca



Książka R. Hanas

Diabetica

 

Ośrodki Pomocy Społecznej
Linki do stron o cukrzycy
Fundacje i stowarzyszenia
Linki organizacji
Oddziały NFZ
Rzecznik praw pacjenta
Biura praw obywatelskich
 

 
Badania w USA: dieta niskotłuszczowa nie zwiększa ryzyka cukrzycy?

źródło: PAP/Rynek Zdrowia 13-06-2011 11:29
Kobiety stosujące dietę o niskiej zawartości tłuszczu, bogatą w warzywa i owoce oraz produkty zbożowe, nie muszą się obawiać, że mogą być bardziej narażone na cukrzycę - sugerują badania opublikowane przez American Journal of Clinical Nutrition.

Dr James Shikany z University of Alabama w Birmingham, jeden z autorów badań, twierdzi, że osoby, które przechodzą na dietę niskotłuszczową, zwykle zwiększają spożycie węglowodanów. Stąd pojawiły się obawy, że zbyt duża ich zawartość w diecie może z czasem doprowadzić do rozwoju cukrzycy.

Wątpliwości rozwiewają wieloletnie badania Women's Health Initiative, jakie przeprowadzono w gupie 2,3 tys. kobiet. Celem jest wykazanie, jaki wpływ na zdrowie kobiet ma dieta oraz hormonalna terapia zastępcza.

Dietę o niskiej zawartości tłuszczu przez 6 lat stosowało 900 kobiet. Zalecono im, by spożywały 2000 kalorii dziennie, z czego 20 proc., czyli 44 gram, pochodziło z tłuszczów. Jednocześnie miały jeść więcej warzyw, owoców i produktów zbożowych. W grupie porównawczej było 1,4 tys. kobiet, które nie miały przestrzegać żadnych zaleceń dietetycznych.

American Journal of Clinical Nutrition twierdzi, że osoby na diecie niskotłuszczowej spożywały ogółem mniej kalorii, choć wzbogaciły swój jadłospis o warzywa i owoce. Po roku straciły na wadze, jednocześnie spadł u nich we krwi zarówno poziom cukru, jak i insuliny. Ale po 6 latach obserwacji te parametry w obu grupach kobiet się wyrównały.

Dr James Shikany uważa, że dieta niskotłuszczowa jest bezpieczna, ale to nie oznacza, że jest najlepsza. Dodaje także, że jego badania diety niskotłuszczowej były prowadzone wyłącznie wśród kobiet powyżej 50. roku życia. I nie ma pewności, czy można je odnosić do kobiet młodszych, a tym bardziej do mężczyzn.

Więcej: http://www.naukawpolsce.pap.pl

Dodaj swój komentarz

 
Aktualny numer:




MAJ 2012
spis treści

 

 






 

 
 
 
- strona główna - redakcja - sklep - mapa serwisu - cukrzyca - dieta - zdrowie i uroda - aktywny styl - ludzie - policz się -