RedakcjaSklepReklamaArchiwumMapa serwisurss
CukrzycaDietaLeczenieŻycie aktywneUroda i zdrowieLudzie
sweet new

Diabetyk i radio WNET - Diabetyk na fali - już 17.05.2012
Diabetyk i radio WNET - Diabetyk na fali - już 10.05.2012
Protest Zarządu Głównego Polskiego Towarzystwa Diabetologicznego
Nowy numer Diabetyka - MAJ 2012!
Diabetyk i radio WNET - Diabetyk na fali - już 26.04.2012
Rozstrzygnięcie SZYBKIEGO konkursu
Audycja w radio WNET - już 19 kwietnia - Diabetyk na fali!
Szybki KONKURS!
Maraton DBAM O ZDROWIE
Audycja w radio WNET: EDUKACJA DIABETOLOGICZNA - konieczność czy potrzeba?
 

Jeżeli chcesz otrzymywać informacje z naszego portalu podaj swój e-mail

 

Książka R. Hanas



moja cukrzyca

Diabetica

 

Ośrodki Pomocy Społecznej
Linki do stron o cukrzycy
Fundacje i stowarzyszenia
Linki organizacji
Oddziały NFZ
Rzecznik praw pacjenta
Biura praw obywatelskich
 

 
Dieta matki może zmienić DNA dziecka
Źródło: bbc.co.uk
Według najnowszych badań, dieta, a także sposób odżywiania matki w okresie ciąży może doprowadzić do zmiany DNA dziecka i zwiększyć ryzyko otyłości - informuje bbc.co.uk.

Badanie, którego wyniki niebawem zostaną opublikowane, wykazało, że jedzenie dużej ilości węglowodanów może zmienić łańcuchy DNA, i w efekcie doprowadzić do otyłości u dzieci.

Według naukowców z British Heart Foundation (BHF) te wyniki pokazują, że istnieje potrzeba poprawienia jakości odżywiania i stylu życia kobiet podczas ciąży.

Wskazują również, że dziecko, odbierając sygnały od matki, próbuje przewidzieć w jakim środowisku będzie żyło i dostosowuje do tego DNA.

Pierwszy etap badań prowadzony na zwierzętach wykazał, że zmiany w diecie mogą zmienić funkcje genów. Takie zmiany nazywane są zmianami epigenicznymi i odpowiadają za późniejsze problemy ze zdrowiem.

Najważniejsza część badania polegała na pobraniu próbki z pępowiny i znalezieniu "epigenetycznych wskaźników". Wykazano, że takie znaczniki miały dzieci, których matki stosowały dietę bogatą w węglowodany.

- Zaskakujące jest to, że to badanie wyjaśniło przyczynę otyłości u prawie 25 proc. dzieci w wieku od sześciu do dziewięciu lat - powiedział profesor Keith Godfrey, z Uniwersytetu Southampton, gdzie przeprowadzono badanie.

Profesor Mark Henson z BHF stwierdził z kolei, że zmiany epigenetyczne wyjaśniają związek pomiędzy słabym startem życia i późniejszym ryzykiem choroby. Według naukowców, kobiety powinny stosować się do zaleceń dietetycznych lekarzy, bo może to zmniejszyć ryzyko takich chorób jak cukrzyca czy choroby serca dla przyszłych pokoleń.

(Kle)
 
Dodaj swój komentarz

 
Aktualny numer:




MAJ 2012
spis treści

 

 






 

 
 
 
- strona główna - redakcja - sklep - mapa serwisu - cukrzyca - dieta - zdrowie i uroda - aktywny styl - ludzie - policz się -