Diabetyk | co można jeść?

PŁATKI OWSIANE

Można nazwać je dietetyczną gwiazdą wśród produktów zbożowych. Są one polecane wszystkim, ale szczególnie osobom z cukrzycą, również tym, które się odchudzają.
Kaloryczność płatków owsianych, podobnie jak wszystkich produktów zbożowych jest stosunkowo duża, ale dzięki dużej zawartości błonnika (7 g w 100 g) zjedzenie ich zaspokaja uczucie głodu na długi czas. Za cenę 110 kcal z 2 łyżek płatków plus 60 kcal ze 150 ml chudego mleka, czyli w sumie 170 kcal zyskujemy bogactwo składników odżywczych i sytość do następnego posiłku. Tajną bronią płatków owsianych przed nadwagą jest to, że błonnik zwiększa objętość dania, ale nie zwiększa jego kaloryczności. Błonnik nie jest bowiem trawiony i nie dostarcza kalorii.

diabetyk.pl: diabetyk dieta, cukrzyca, odzywianie, diabetyk dieta

Błonnik zawarty jest w wielu produktach, ale ten w płatkach owsianych to „błonnik rozpuszczalny” posiadający „magiczną” moc obniżania stężenia cholesterolu we krwi. A obniżenie stężenia cholesterolu we krwi o 1%, zmniejsza ryzyko rozwoju choroby wieńcowej o 2%. Błonnik ten chroni także przed szybkim wzrostem glukozy we krwi po posiłku. Należy jednak pamiętać, aby węglowodany zawarte w płatkach owsianych wliczać do zaleconej, przez lekarza lub dietetyka, ilości węglowodanów do spożycia w ciągu dnia.

2 łyżki (30 g) płatków owsianych zawiera 19 g węglowodanów przyswajalnych, czyli 2 wymienniki węglowodanowe (WW).
Płatki owsiane dostarczają również sporo białka roślinnego (zawierają go 12%), które stanowi doskonałą kompozycję z białkiem mleka lub jogurtu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>